|
||||
Inkoop en inkoopmanagement | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
De onderstaande deelactiviteiten zijn specifiek onderdeel van onze portfolio:
Inkoop en inkoopmanagement
Inkoop en inkoopmanagement
Heel veel managers moeten wij in onze dagelijkse praktijk nog overtuigen van voornoemde stelling. Een oud gezegde doet echter nog altijd opgeld: "Verkoopafdelingen zorgen voor omzet, inkoopafdelingen voor winst". Het klinkt als een verkoopadagium van het vakgebied inkoop, maar het is een wetenschappelijk te onderbouwen waarheid! Een heel simpel voorbeeld om u dit te bewijzen.
U wenst een verdubbeling van de winst voor belastingen?
Inkoop krijgt - zeker in tijden van stabiele of afnemende markten - steeds meer aandacht. Dat is een voornaam gegeven, want op het inkoopgebied is nog heel veel te bereiken. Naast het regelmatig wegen en ijken van uw inkoopportfolio, is het zaak uw opdrachten zorgvuldig geformuleerd en gemoduleerd te plaatsen, uw opdrachtopvolging te optimaliseren en te streven naar een consequente samenwerking met uw interne klanten op gebied van kwaliteit, kwantiteit en levering. De toenemende internationale zakentransacties vragen daarnaast om voldoende aandacht voor de juridische positie van uw bedrijf. Blijft u zaken doen op Nederlands recht dan bent u vrij zeker van uw rechten en plichten, maar blijkt u zaken te doen op basis van Angelsaksisch recht, dan kunt u voor zeer onplezierige verrassingen komen te staan. Het is van het grootste belang dat u in dergelijke gevallen vooraf weet waaraan u gaat beginnen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|